Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

Sjuk dröm

Av Woodpig - 2 juni 2009 23:01

Jag sov länge i natt. 8 timmar, precis som man ska göra, enligt fru doktorn. Ändå vaknade jag totalt utmattad och kände mig inte det minsta utvilad. Jag drömde nämligen en fruktansvärt psykiskt jobbig dröm, värdig minst en Oscar (bästa manus 2009).


Det hela började med att jag var förbannad på mänskligheten för att alla är falska och i drömmen frös dessutom folk ut mig. Jag bestämde mig för att döda alla i hela Vålbergsskolan, som mitt undermedvetna döpte den till. Av någon anledning låg Vålbergsskolan i Forshaga, trots att det är minst 5 mil mellan de.


Jag skulle döda alla på något effektivt men ändå hemskt sätt, bestämde jag mig för, så jag snodde en fjärrkontroll med en enda knapp på, som kontroller en närliggande sjö. Om jag trycker på knappen så släpps hela sjön lös på samma gång och skapar en tsunami, var min briljanta idé.


Så, jag klättrade upp på Vålbergsskolans tak och förberedde mig för döden, tillsammans med en kompis som accepterade att jag hade gjort mitt val. Jag fick på riktigt ångest för att jag snart skulle dö, men räknade ändå ner från tio...


10...


9...


8...


7...


"Är du säker på det här?" frågade kompisen.


6... Fortsätter jag, utan att svara.


5...


4...  


3...


2... 


Jag funderade på om jag borde spänna mig eller slappna av när jag sköljs iväg och studsar runt i omgivningen.


1...


Sen tryckte jag. Vattnet sköljde över ängen utanför skolgården, och sedan in över skolan. Jag spände hela kroppen samtidigt som tegelstenar började rivas upp bakom mig. När vattnet tog oss, mig och kompisen, såg jag att han var helt avslappnad. "Spänn av" sa han. "Spänn av så är det över sen". 


Så jag accepterade att det var som det var. Jag släppte taget om mitt liv, och somnade in, precis när jag var på toppen av den enorma vågen. 


Allt blev svart. Svart och tyst. Sen vaknade jag upp, på gatan utanför huset. Jag var genomblöt, och hade brutit högerarmen på något vidrigt sätt så att jag kände smärtan som om den var på riktigt. 


Skuldkänslorna började sakta rinna över mig, och jag insåg att jag hade dödat alla mina vänner. När jag gick in i huset stod pappa där och väntade på mig. Jag försökte låtsas som ingenting när jag stammade fram att jag hade brutit armen. "Jaha..." sa han, och det var tydligt att han visste vad jag hade gjort, trots att han inte sa något.


Resten av drömmen gick jag mest runt med skuldkänslor, ångest och bruten arm som hängde och slängde. Vart jag än gick var det tydligt att folk hatade mig för mitt fruktansvärda dåd, men ingen sa något om det. 


Någonstans här väcktes jag av väckarklockan, och då insåg jag att jag hade hållt armen på ett konstigt sätt hela natten som om jag verkligen hade brutit armen, och jag var svettig och trött. 



Drömmar är märkliga. Att de kan kännas så äkta, och att jag kan göra så fruktansvärda saker, och ändå inte inse att det är en dröm... Skrämmer mig. 

 

Lång text kanske. Tack om du orkade läsa hela, och tack till dig som försökte. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Woodpig - 31 augusti 2009 14:08

Bibblan

Av Woodpig - 22 augusti 2009 13:33

Fokuserad och taggad inför spelning på Solliden Rock klockan 19:40. Haft en krypande känsla om att snart är det dags sen igår eftermiddag.   Brukar inte vara nervös såhär långt innan. Blir nog speciellt idag.Ska bli askul. Kom förbi vetja. ...

Av Woodpig - 25 juli 2009 23:06

Filip och Fredrik har etablerat sig något så sinnessjukt inom svensk media de senaste 9 åren, och det är väl inte så konstigt egentligen. De har skruvat hela det blyga svenska konceptet och bjudit på sig själva mer än något annat programledarpar tidi...

Av Woodpig - 23 juli 2009 19:15

John Butler, Brian Caroll och John Petrucci är alla fantastiska akustiska gitarrister som jag inspirerats mycket av. En annan musiker som verkligen rycker i min intressenerv är Andy Mckee.    Gör dig själv en tjänst och spana in hans låt Rylynn (som ...

Av Woodpig - 22 juli 2009 13:00

Min undersökning har gett resultat! Skakande 34.9 % tycker att 1973 är Sveriges bästa namn. Sören hamnade på andra plats med 20.9 % av rösterna.   Further proving my theory att svenskar super för mycket på semestern. 1973 är inget namn! Det är ett å...

Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards