Direktlänk till inlägg 2 juni 2008

Jag blir så förbannad

Av Woodpig - 2 juni 2008 22:29

Attityden mot vår jord måste förändras.


Det är något som jag varje dag blir mer och mer övertygad om. När merparten av alla jag känner, utan att tänka sig för, slänger en burk eller ett godispapper i naturen, då är det något fel. 


INGEN kommer att plocka upp skräpet efter er.

 

Djur och natur LIDER av denna nonchalans.

 

Fåglar sätter i halsen och DÖR på grund av att du inte orkade slänga ditt godispapper i papperskorgen. 


Om du nu ska sätta i dig snuskiga onyttigheter så kan du i alla fall slänga papperet efter dig. Lägg det i fickan eller något tills du hittar en sopkorg liksom?


När jag nämnde till en bekant att det faktiskt finns en lag på att man inte får slänga skräp i naturen så svarade han: "alla bryter mot lagen".


Va? Nej? Alla bryter inte mot lagen? När jag frågade vad han menade så hade han inget svar, men han lät skräpet ligga.


Jag ska vara ärlig och uppmana alla att slänga sitt eget, och kanske till och med plocka upp andras skräp när ni ser en papperskorg i närheten. Det är ingen skam i att plocka upp skiten efter andras idioti. Naturen vet att du gjorde rätt, du vet att du gjorde rätt, moder jord vet att du gjorde rätt, och det kan du senare må bra av. 


Var förändring i den värld du vill se, för jorden tillhör inte människan - människan tillhör jorden. 


 
 
Tovis

Tovis

2 juni 2008 22:52

Mycket bra skrivet tycker jag :) Och jag håller med dig. Till tusen. Och saknar dig. Till hundra miljarder tusen.

Fast ibland plockar man upp skräpet med skolan. På mellanstadiet.

http://astronauten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Wood

2 juni 2008 23:09

Trevligt! Tack, jag saknar dig med. :)

 
Emelie

Emelie

2 juni 2008 23:23

Jag kan inte hålla med dig mer.
Att de fortfarande finns dem som inte bryr sig, som inte orkar ta ställning när vi kan se var vårt idioti har gjort mot jorden och hur den reagerar.
Kloka ord.

http://emeliebo.blogg.se

 
Ingen bild

Du har kanske..rätt!

5 juni 2008 20:38

Jag brukar slänga papper i en sopkorg, om det finns en i närheten. Men jag bär inte med mig ett papper(om det är ett litet,litet papper) 2 km om inte längre. Det behövs mer papperskorgar, helt enkelt.

 
Ingen bild

josef

9 juni 2008 22:20

jag håller med dig.
Men jag är som många andra lata och korkade...
Jag ska försöka ändra på det...

 
Elisabeth

Elisabeth

13 juni 2008 12:53

Människor är så förbannat likgiltiga. När hela jorden är förstörd kommer alla som inte brydde sig att säga "Shit, hur gick det här till?"

http://ingentinggatan.blogg.se

 
malle

malle

15 juni 2008 16:39

Om jag inte minns helt fel så tror jag minsann att det var du som (för ett tag sen) fick mig att bli mer noga med vart jag slänger mitt skräp. Numera spottar jag inte ens ut mina tuggummin på gatan, de hamnar liksom resten av mitt skräp där det ska vara - i papperskorgarna.

Tack vare dig Oskar!

http://musikego.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Woodpig - 31 augusti 2009 14:08

Bibblan

Av Woodpig - 22 augusti 2009 13:33

Fokuserad och taggad inför spelning på Solliden Rock klockan 19:40. Haft en krypande känsla om att snart är det dags sen igår eftermiddag.   Brukar inte vara nervös såhär långt innan. Blir nog speciellt idag.Ska bli askul. Kom förbi vetja. ...

Av Woodpig - 25 juli 2009 23:06

Filip och Fredrik har etablerat sig något så sinnessjukt inom svensk media de senaste 9 åren, och det är väl inte så konstigt egentligen. De har skruvat hela det blyga svenska konceptet och bjudit på sig själva mer än något annat programledarpar tidi...

Av Woodpig - 23 juli 2009 19:15

John Butler, Brian Caroll och John Petrucci är alla fantastiska akustiska gitarrister som jag inspirerats mycket av. En annan musiker som verkligen rycker i min intressenerv är Andy Mckee.    Gör dig själv en tjänst och spana in hans låt Rylynn (som ...

Av Woodpig - 22 juli 2009 13:00

Min undersökning har gett resultat! Skakande 34.9 % tycker att 1973 är Sveriges bästa namn. Sören hamnade på andra plats med 20.9 % av rösterna.   Further proving my theory att svenskar super för mycket på semestern. 1973 är inget namn! Det är ett å...

Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards