Direktlänk till inlägg 27 juni 2008

Rubrik saknas... ...Inte.

Av Woodpig - 27 juni 2008 16:52

Jag har fått tid för röntgen på min sneda rygg. En till 99 % mycket positiv aspekt i mitt liv, om det inte vore för en liten grej. Röntgenstrålarna ska inte ge mig potentiell cancersmitta förns i september.


Fan ta svensk skräpvård.


Finns det verkligen så många sneda ryggar, benbrott och flaskor uppkörda där bak i Karlstad att min potentiellt fel-läkta nackkota ska prioriteras så pass lågt? Tydligen. Ändå är vi bara runt 100 000 som bor här, och de allra flesta verkar friska och krya. Förresten tar det väl inte mer än 5 minuter att röntga någon? 5 minuter fördelade på ett dygn blir ju supermånga färdigställda röntningar (det är ett ord, promise).


Så vad är problemet? Strejk, för lite personal, för dålig lön, saknas kanske viljan för att faktiskt hjälpa någon? Jag vet inte. Tur att det bara är en sned ryggkota jag dras med och inte en bruten lårhals i alla fall. Det finns många som har det värre kan man alltid tänka. Såvida man inte råkar kissa på ett elstängsel. Då har man det nog allra värst för någon sekund.    


I övrigt fick jag spela ihop pengar till bussen idag med min gitarr på stan. Hade glömt plånboken hemma. Sen kom farbror polis. Då gick jag. Farbror polis hann aldrig klaga.


Nästa vecka ska jag spela på stora torget med ett storband varje dag mellan klockan 12.00 och 13.00 På torsdagen ska jag dessutom spela med 2 polare på arvikafestivalen. Spännande. Välkomna ska ni vara.   

 
 
Vicki.

Vicki.

27 juni 2008 17:14

Jag är också upprörd över att sjukvården fungerar så pass dåligt, men främst då ur min farmors synvinkel. Kvinnan får sitta i väntrum i timmar i sträck! Vi skickar miljoner utomlands som bara spårlöst försvinner men vi kan inte ens ta hand om våra egna gamlingar. Man ska iof inte jämföra det ena med det andra, eftersom pengarna behövs hur som helst, men det är ju förjävligt att de bara försvinner ner i något rikt svins ficka istället för till en by i Afrika.

Too bad att ni spelar på campingen på Arvika, för det gör ni väl? Där får ju jag inte komma in.. Men vi kanske råkas ändå? :)

http://vfh.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Wood

27 juni 2008 17:16

Det är mycket möjligt. :)

 
Ingen bild

Katten

27 juni 2008 17:29

Katten vad bra nisse

 
eeeelin

eeeelin

27 juni 2008 18:27

Campingscenen på arvika? Tid? Jag lär kolla :D

http://brah.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Wood

27 juni 2008 21:40

Elin.

Klockan 15.00 minsann. :)

 
Ingen bild

Josef

29 juni 2008 14:51

Helt klart så får många som jobbar i vården för lite lön...
Min mamma jobbar ibland 45 timmar i veckan för skamliga 18000 i månaden...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Woodpig - 31 augusti 2009 14:08

Bibblan

Av Woodpig - 22 augusti 2009 13:33

Fokuserad och taggad inför spelning på Solliden Rock klockan 19:40. Haft en krypande känsla om att snart är det dags sen igår eftermiddag.   Brukar inte vara nervös såhär långt innan. Blir nog speciellt idag.Ska bli askul. Kom förbi vetja. ...

Av Woodpig - 25 juli 2009 23:06

Filip och Fredrik har etablerat sig något så sinnessjukt inom svensk media de senaste 9 åren, och det är väl inte så konstigt egentligen. De har skruvat hela det blyga svenska konceptet och bjudit på sig själva mer än något annat programledarpar tidi...

Av Woodpig - 23 juli 2009 19:15

John Butler, Brian Caroll och John Petrucci är alla fantastiska akustiska gitarrister som jag inspirerats mycket av. En annan musiker som verkligen rycker i min intressenerv är Andy Mckee.    Gör dig själv en tjänst och spana in hans låt Rylynn (som ...

Av Woodpig - 22 juli 2009 13:00

Min undersökning har gett resultat! Skakande 34.9 % tycker att 1973 är Sveriges bästa namn. Sören hamnade på andra plats med 20.9 % av rösterna.   Further proving my theory att svenskar super för mycket på semestern. 1973 är inget namn! Det är ett å...

Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards