Alla inlägg den 20 september 2007

Av Woodpig - 20 september 2007 21:28

Det här är mitt tredje blogginlägg för dagen. Därav kan vi direkt konstatera att jag har alldeles för mycket fritid. Men varför har jag det?


Svaret har ni redan insett i och med rubriken och tja... Det hade kunnat vara hur illa som helst. Jag hade kunnat ligga till sängs med cancer och HIV men nu har jag förmånen att endast ha utslag i halsen och på tungan. Detta för dock med sig en trist nackdel...


Ingen tycker det minsta synd om någon som måste stanna upp ibland för att han blir för andfådd (halsen tjocknar), istället klagar de på att han är för lat och dryg. Men en cancerpatient med HIV som snart skall döden dö är det minsann synd om? Det finns ingen rättvisa i världen... 


På tal om fritid så har jag en inlämning i just det ämnet på måndag, och med en hel veckas skoltid missad så kan man ju utan övedrift säga att jag är helt jäkla chanslös... Det står nåt om att jag ska fråga en femåring vad dennes fritid ger honom eller henne som individ i ett samhälle som Sveriges...


Att vi dessutom har en totalt humorlös lärare vad gäller försenade inlämningar känns inte heller helt tryggt. Jag behöver verkligen prata med en klasskamrat om jag ska fixa den här uppgiften...


Nåväl, nu ska jag gå och kasta skräp på gatan. Sen ska jag skjuta grannbarnen med soft air gun innan det är dags att internetmobba någon underårig på lunarstorm eller liknande.


Eller... Vid närmare eftertanke stannar jag nog inne vid min varma trygga dator. Elementet värmer så skönt mot mina frusna fossingar och den akustiska mysmusiken ligger på högvarv i högtalarna. Precis som det har varit i 5 dagar nu. Jag börjar bli uttråkad. Ge mig lite roligt, givande arbete...


/Wood    

Av Woodpig - 20 september 2007 09:26

Nu är det jul om bara 4 månader! Därför är det hög tid att göra en önskelista! Jag har varit snäll och ätit min spenat i år så tomten kommer nog med ett stort, hårt paket!

Utan inbördes ordning:


* Ett hagelgevär att skjuta småglin som kastar snöboll på gata med, möjligtvis med medföljande handgranater.


* Svart bälte i karate så att jag kan hoppsparka brevbäraren i bröstet när han inte kommer i tid med posten.


* En dator med minst 24 GB RAM-minne, 4 GB grafikkort och en snuskigt bra processor så att jag kan spela Oblivion, WoW och Guild Wars 2 samtidigt.


* Ett skivkontrakt med Warner Bros.


* En trisslott med garanterad vinst.


* En studsboll.


/ Till tomten från Nisse.

Av Woodpig - 20 september 2007 09:01

Gratulerar, du har hittat ända hit.


Dagens datum, den 20/9, är ett mycket viktigt datum för mig. Idag är en lycklig dag, en dag att komma ihåg med värme i hjärtat. En dag för framtida generationer att celebrera. Det är nämligen tid för mitt studiebidrag att nå plånboken. På grund av sparande till en ny dator kan jag inte spendera pengarna men det är ändå en viss känsla att ha en liten slant extra, bara ifall man skulle bli sugen på att köpa ett hagelgevär på väg hem från skolan eller liknande.


På tal om skolan, varför är jag inte där idag? Tja, jag har varit sjuk i ca tre veckor men i helgen bröt det ut som värst och ett par köttiga utslag pryder nu min tunga och hals och mitt vänstra öga protesterar genom att rycka jämt och ständigt. Jag gissar att en nerv i ögat har gått i kras eller liknande. Humoristiskt är det i vilket fall.


Vi får se huruvida min vistelse här i min nya blogg blir långvarig eller ej. Det beror på er läsare. Fler läsare = fler bloggar och högre genomsnittskvalitét på blogginläggen.


Sådär, det var en duglig mjukstart, i nästa inlägg ska jag ta upp något ämne eller klaga på något istället för att bara introducera mig.


Over and out...


/Wood


    

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards