Alla inlägg den 23 september 2007

Av Woodpig - 23 september 2007 18:33

Jag hade bestämt mig från början. Efter bara några enstaka timmar med Halo 2 skulle jag aldrig någonsin sätta min fot i Bungie's omtalade universum mer.


Likt förbannat kan jag inte hålla mig från att ta reda på allt om Halo 3. Den officiella recensionen släpps idag på Gamereactor klockan 21:00 och jag sitter som bänkad här vid datorn redan nu, 18:30.


Om det blir ett köp eller inte kan jag i detta skede av livet inte svara på. Efter 21:00 har jag troligtvis bestämt mig. Det vore dock obönhörligt jättedumt om det skulle bli ett spelköp då jag sparar till en monsterdator som kommer att totalstrypa min ekonomi.


Nåväl, tiden får utvisa.


Adjö.   

Av Woodpig - 23 september 2007 02:58

Jag har, som ni vet, en viss passion för att skriva. Även om det ännu inte riktigt hunnit återspeglas här. I mina tidigare bloggar hade jag tid att lämna långa, välarbetade, redigerade inlägg i stort sett varje dag.


Tiderna förändras. Med råge.


Jag jobbar nu stenhårt, varje dag, för att färdigställa de troligtvis viktigaste texterna i mitt liv hitills. Jag började exempelvis skissa på min recension av The Legend of Zelda: Twilight princess vid tolvslaget, klockan är nu 3 och jag tvivlar på att jag, trots den redan nu makalöst långa texten har hunnit skriva mer än hälften. Så bra är spelet, så mycket kraft och ork förtjänar det.


Men på vilket sätt är den här texten viktig då? Jo, jag och några killar har inlett ett projekt där vi vill starta en hemsida för spel och musik, händelsevis fanns det en skribentplats ledig och visst, den sitsen var som formad för min kära bakdel. Så nu har jag jobb. Ända upp till hakan. 4 albumrecensioner, minst 2 spelrecensioner samt en fet artikel om ett visst spels kommersiella betydelse för ett visst stort företag skall färdigställas inom en månad, och då talar vi långa texter där misstag ej får förekomma. Alls.


Förutom detta har jag förstås skolarbete. I massor. Jag har även sökt jobb som krönikör för en viss tidning som verkade intresserad. Om det blir så att jag får det jobbet kommer jag att få skära ner på andra, oviktigare petitesser i vardagslivet såsom sömn, kost, nöje och annat dravel.


Nejdå, så långt kommer det aldrig att gå. Visst, sömnen är redan ifrågasättbar men det har den varit sedan ett år tillbaka nu. Det är bara just nu som det är stressigt, att lansera en ny hemsida med fullt läsvärt material för nya användare är ingen lek. Men roligt är det ändå, ska bli intressant att se hur många som söker sig till hemsidan för info innan de ska köpa ett spel eller en skiva.


Självklart kommer jag att underrätta just dig som läsare när uppdatering sker så håll korpgluggarna öppna!


Men nu är det dags att sova innan min kropp automatiskt låser sig i något sorts komatillstånd.


Sov väl!


/Wood 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards