Alla inlägg den 29 april 2008

Av Woodpig - 29 april 2008 22:00

Jag var med i direktsänd radio förut. En av de topp 50 konstigaste upplevelserna i mitt liv ska ni veta.


Det hela började med att ryktet gick om att vår ( på allvar sjukt populära) låt om Peter Jihde hade sänts på Mix Megapol i morse. Ett flertal hävdade att de hört oss på väg till skolan, och då till och med fullt främmande Skåningar kontaktat oss och meddelat att hela deras skola sjunger på låten kunde vi inte annat än anta att ryktet var sant.


Självklart kom någon av oss i bandet på snilleblixten att vi skulle ringa till Mix Megapol och fråga om vi inte kunde få komma upp till Stockholm och spela låten live i studion för det svenska folket. Telefonen piper och piper, och till slut kommer jag fram till en kvinnlig röst vars namn jag glömt bort.


- Tja, Oskar Nyström heter jag, och jag undrar om Jihde-låten spelades på Mix Megapol i morse?


- Nu förstår jag inte vad du menar?


- Jo, det är sagt att Jihde-låten spelades här i morse, och jag är en av skaparna till den och kommer nu med förslaget att vi kan spela den för det svenska folket live från studion.


- Nu förstår jag inte vad du menar? Men... Jag måste gå vidare med mitt program nu. Hejdå!


- Vaehmöhmhumprogram? Hejdå...


RADIOPROGRAM! Direktsänt!


Det finns ingen rättvisa.





Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards