Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Woodpig - 25 augusti 2008 15:52

Jag har en pizza i ugnen som står på 11 minuter. Säkert 10 nu. Därför blir det en kort blogg. En kort blogg om nollning. Och att missa bussen. Vi börjar med att missa bussen.


I morse (jajjamen!) missade jag bussen. Jag åkte longboard för att hinna. Det var två minuter kvar. Trots att det bara tog en ilsnabb minut bort till busshållsplatsen så stod där varken buss eller blivande passagerare. Jag antog att de blivande passagerna inte längre gick under undertiteln "blivande", så jag började peta mig in till stan på min longboard.


Halvvägs körde jag rakt in i nyasfalterad. Det lät som slime, sen stannade jag upp. Ett hårt lager asfalt täcker nu mina hjul. Tur att jag inte tog min nya bräda. Det hade gjort mig vansinnig i ett halvår. När jag åkte iväg satte de upp en skylt som påpekade att det var nyasfalterat. Jo jag tackar jag.


Nollning var det ja, just det. Ni vet, äldre elever förnedrar yngre elever. Lärare håller för ögonen eller skrattar med. I år ska det tydligen vara snäll nollning, men på väg hem från skolan såg jag ett och annat ägg runt skolan, så jag väljer att strunta i min nollning som skulle ägt rum imorgon. De som är rädda för att bli utstötta kan få gå dit och förnedra sig om de vill. Själv sover jag över hos Tove, åker lite longboard i hennes fina backar och har en mysig dag. Det låter bättre.


Jag skulle kunna ställa mig frågan varför elever på ca 18 år inte utvecklat tillräcklig empatisk förståelse för att inse att nollning knappast stärker en individ utan bara ger den sämre självförtroende. Antar att de tycker det är kul med förnedring eller något. Jag tänker ge de den simpla diagnosen "idiotjävlar". Sug i er era egna råa ägg om det är så jävla kul. 


Ha en soft dag alla sköna människor! 


Super Smiley faaaze ----> : )  

Av Woodpig - 25 augusti 2008 01:12

Fyra drömscenarion som jag tänker mycket på.  



* Tove och jag hittar en perfekt bostad lite utanför någon mysig och hemtrevlig stad där det finns gott om nyasfalterade, lätt-traffikerade spår som går genom skogar, över slätter och vid kusten där jag kan åka longboard. I huset finns en studio för musik och en annan för foto. På bakgården står ett litet stall där Tove kan ha sin lilla häst och i vardagsrummet står en superb underhållningsanläggning. Här lever vi lyckliga tillsammans i minst 100 år.  


* Red Hot Chili Peppers släpper nytt album som smiskar både Blood Sugar Sex Magik och By The Way på fingrarna. Nya klassiker släpps tillsammans med perfekt matchande musikvideos där alla tre musiker får gott om utrymme att visa vad de går för med långa, välutformade, solon. Albumet har en liten gnista humor över sig.


* Mitt band, Super Ninja Monkey Team, blir internationellt kända och enligt en utvald skara människor de skickligaste musikerna någonsin. Vi utvecklas som musiker, som underhållare och som vänner. Vi blir ihågkomna som en frisk, positiv fläkt inom musikkretsar för alltid. 


* Adam Colton, Louie Pilloni och Adam Stokowski anordnar en öppen skandinavisk tour för longboarding. Loaded ger mig sponsorskap och jag får nya medel att jobba med för att sprida den alltför lilla subkulturen longboarding.





Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards