Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av Woodpig - 28 augusti 2008 17:43

Jag har åkt longboard hela dagen. Att dansa runt på en bräda som flyter som smör över asfalten har blivit en av mina favoritsysslor här i livet, men det kommer med ett pris.


Man faller. Skadar sig. Får skrubbsår. Ont i knäna. Ont i rumpan. Ont i benen. 


Det finns många som tror att allt händer av en anledning. Jag är en av de. Men jag måste ändå få ifrågasätta. Vad var poängen med den lilla, osynliga stenen som totalt bromsade in min bräda när jag cruisade runt på den allra bästa vägen i hela Skåre? Jag antar att det var Guds sätt att uppehålla mig från att senare köra in i en bil eller något. 


Tack för att jag trillade Gud. Schyssta puckar. Hälsa Jesusbarnet i himlen.  

Av Woodpig - 28 augusti 2008 13:42

Lunchen åts på Nya Peking i Karlstad. Ett intressant ställe, inte minst för att det nya Peking placerats på ett intressant ställe. I ett halvskabbigt hörn i Karlstad liksom, vem kunde tro det?


En annan intressant aspekt är Nya Pekings brevlåda. Den är svart som en raggarbil, målad med vanlig målarfärg. Med blodröd färg som runnit lite står det "Nya Peking" som om Satan själv hade skrivit det. Kinda weird, eller hur? 


Väl inne på restaurangen är det dock trevligt. För 75 kronor får man en buffé med 8 populära rätter. Tur att det inte var opopulära rätter. Det hade varit obehagligt. 



Av Woodpig - 28 augusti 2008 12:06

Jag lärde mig Shuvit på longboard idag. Det har jag velat kunna länge, och aldrig riktigt lyckats hitta lösningen på. Shuvit är nämligen egentligen ett skateboardtrick.


En shuvit gör man genom att snurra brädan ett halvt varv medans man själv står kvar i samma position. Baken ska alltså peka framåt när tricket är klart, men åkaren ska fortfarande ha samma fot framåt. 


Klurigt med en longboard såklart. Pga längden. Det svåra är att hinna med snurren och få den långa brädan att lägga sig perfekt utan att man hamnar för långt bak eller på sidan. 


Hitills har detta varit något av en omöjlighet för mig. Jag har klarat det några gånger, men utan att riktigt veta varför. Idag kom jag dock på lösningen, och det känns som frid och fröjd i hela världen varje gång jag cross-steppar in i en perfekt shuvit. 


Lösningen, för den longboardintresserade, är att man måste ta det lugnt med hela rörelsen. Sparka inte till med benet, utan svinga det ganska lugnt ungefär 90 grader innan du släpper brädan lite hårdare. Landningen kommer med lite övning. Själv blev jag liggandes på bussvägen med vad jag för några sekunder trodde var ett brutet arsle. Det gick dock bra. Tur. 


Nu ska jag och http://pernystrom.bloggagratis.se åka och käka lunch. 


See ya! 

Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards