Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Woodpig - 12 augusti 2008 23:24

Jag hade inget att göra. Därav, ett inlägg till! Yay!  


Det här är den kompletta bilden av dagens inköp (bortsett från en halvliters coca cola på ica för 10.90)


Top Gun - En skrattretande supersvår flygsimulator som jag egentligen köpte bara för att Angry Video Game Nerd har recenserat det och blivit skitarg på det, och jag blev såklart sugen på att testa. 70 spänn fick jag lägga ut för detta "vackra" exemplar vars kartong verkar ha fuktskadats ett par gånger.


Skate or Die - läs föregående inlägg.


Duck Tales - farbror Joakim åker jorden runt, hälsar på hos olika länders kungar, dödar de och stjäl deras skatter. Antagligen spelet som George Bush spelade mest som barn.


Hmm... Om efterfrågan finns kan jag ju faktiskt lägga upp fler texter och bilder på mina gamla spel i takt med att de rullar in. Det är faktiskt roligt med retrospel. Man ser hur folk såg på världen förut, och vissa spel är gjorda i Europa, långt innan engelskan hade spridit sig vilket märks tydligt.

Av Woodpig - 12 augusti 2008 17:55

Idag kilade jag ned med longboarden och köpte det här spelet av en kille på stan. Det är till Nintendo 8-bitars, släpptes på sent 80-tal och kostade mig ca 100 spänn.


Varför jag köpte det? TITTA BARA PÅ DET! Det blir inte coolare än såhär. En kille i 14-årsåldern som iklädd gult och blått gör ett awesome trick samtidigt som han ser 100 % oberörd ut. Som om han funderar på vad han ska välja för gymnasium eller nåt istället för att tänka på att han är upp och ner i en half pipe.


Och titeln, mina damer och herrar... Titeln. SKATE OR DIE. Det säger sig självt att spelet är grymt.


Synd att jag inte får hem själva konsolen så att jag kan spela på de förens imorgon.


I övrigt köpte jag två andra spel, och om det finns någon nörd (true gamer in heart) där ute som vill se bild på de så kommentera...



Av Woodpig - 12 augusti 2008 17:51

Nej fan, jag orkar inte lägga av med den här bloggen än på ett tag. Var snälla, kommentera och läs mycket så får den stanna kvar. Tack.

Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards