Alla inlägg den 16 juli 2008

Av Woodpig - 16 juli 2008 00:45

Det finns för få "cruisare".


När man cruisar (enligt Woodpig) så åker man runt på antingen en Skateboard eller en longboard och tar rejält med fart på en nyasfalterad väg. När man fått upp farten börjar man åka slalom med hårda svängar så att farten bibehålles. Detta funkar allra bäst på longboard där man kan lyckas hålla farten flera hundra meter om man bara tar i med slalomen samtidigt som maxfarten är bra mycket högre än på en vanligt skateboard. 


De senaste dagarna har jag åkt skateboard varje dag, och jag älskar det mer och mer för varje dag. Jag gör inga tricks, jag hoppar inte runt, jag gör inget farligt, jag bara åker fort och cruisar runt på kvällar eller eftermiddagar när solen inte tar för hårt på mig där jag åker på den alldeles släta asfalten.


Dagens tips från djupet av mitt hjärta - åk bräda, och var inte rädd för att ta den på långa turer. Både du och brädan kommer att trivas. Ta det försiktigt om du är nybörjare bara.   


För övrigt har det varit en riktig vekling till sommar i år. Vart är de där  helt molnfria veckorna som jag längtat så efter? Inte i Karlstad i alla fall. Hoppas att vädergudarna bättrar sig snart, och att det blir en riktigt lång sommar.



Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards