Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Woodpig - 18 juli 2008 12:45

Jag har åkt mycket skateboard på sista tiden. Minst en mil om dagen, typ. Igår blev det närmare 3 mil, idag har jag åkt ca 6 kilometer, och klockan är knappt förbi lunchtid.


Det finns en stor skillnad mellan löpning och skateboard, och det är att man i skateboard bara aktiverar vänsterlåret och högervaden medans man i löpning aktiverar båda benen lika mycket. Detta har medfört att jag på bara någon vecka fått en rejält mycket fläskigare högervad än vänstervad. Ballt.


Nu får jag bara hoppas att jag tränat in min lilla hjärtmuskel tillräckligt mycket till O-ringen som jag ska till imorgon. Fem dagar av intensiv orienteringstävling i fjällen. Nice.


För övrigt skedde det något lustigt idag. Mitt första fall på skateboard utan att landa på fötterna. Det började regna ute, och när det regnar blir asfalten, brädan och hela världen hal. Brädan flög åt vänster, jag flög åt höger, landade upp och ner, snurrade runt och klarade mig utan en skråma. 


Det är inte coolt att ramla. Inte alls coolt. Jag ska nog inte göra om det.  


Förlåt för brutalt meningslöst blogginlägg. Det var inte meningen.  

Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards