Alla inlägg den 14 juli 2008

Av Woodpig - 14 juli 2008 02:06

Jag har ändrat presentation.


Den andra var för divig och endast till för att locka läsare. Jag orkar inte locka läsare längre, eller vara divig. Jag vill bara finnas här för den som vill lyssna på vad jag har att säga. Jag vill även lyssna på vad du har att säga, så kommentera gärna, jag blir bara glad. 


Nu vet du. Både en människa och en presentation kan förändras.  



Av Woodpig - 14 juli 2008 01:35

För någon månad sedan visade en polare upp sin "longboard" för mig som han hade beställt från USA. En longboard är i stort sett en surfbräda på hjul, och jag gillade den. Man kommer enkelt upp i samma hastighet som en cykel, man kan rulla iväg den innan man hoppar på vilket bidrar till snabbare acceleration och det är sjukt mycket roligare än att cykla.


Jag blev intresserad helt enkelt. Igår började jag söka runt på forum och sajter om vad man ska köpa för bräda, vad det kostar och vart det är billigast. Det visade sig att min tidigare nämnda polare hade koll på noterna efter att ha gått igenom samma stadie av längtan, förtvivlan, och otillräcklighet som alla andra som sökt runt efter fakta om det ganska nya fenomenet (nåja, 5-6 år?) longboard. 


Jag hittade en tjusig idag, 2500 spänn här i Sverige, som kostade 800 riksdaler borta i USA. Givet köp såklart. En polare ville också ha en lång bräda, så vi delar på fraktkostnaden = åkning med polare + ekonomisk hjälp = hell yeah! 


Om sisådär 2-3 veckor kommer jag hem från O-ringen i Sälen som det bär av till på lördag. Då ska vi åka in våra longboards och sen åka den 8 mil långa sträckan från Torsby till Karlstad. Det låter långt, och jag antar att "ingen/enstaka" någonsin har åkt annat än cykel, moped eller inlines där, men med tanke på att man kan stampa upp sig i ca 35 km/h med lite vilja så borde det inte bli något problem.


För att vara riktigt säker på att jag verkligen ville ha en longboard så tog jag ut min 5-6 år gamla skateboard idag och åkte ca 3 mil med den. Det var roligt, jobbigt och fick mig att längta efter långa brädor mer än jag kunde ana. Speciellt när jag träffade två polare på vägen som åkte supersnabba longboards som jag fick pröva.


Jävla massa tjat om longboards nu. Jag får be om ursäkt, men jag är exalterad. Veckans tips - köp en longboard, skit i cykeln. 




Såhär ser hon ut... Raringen som just är beställd. Jag längtar och hoppas på ett bra och skadefritt förhållande mellan oss.


Och ja, farmor/mamma/concerned people som ororar sig - jag ska åka med hjälm när jag vet att jag ska åka annat än på helt plant underlag.  

Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards