Direktlänk till inlägg 14 juli 2008

Lång bräda?

Av Woodpig - 14 juli 2008 01:35

För någon månad sedan visade en polare upp sin "longboard" för mig som han hade beställt från USA. En longboard är i stort sett en surfbräda på hjul, och jag gillade den. Man kommer enkelt upp i samma hastighet som en cykel, man kan rulla iväg den innan man hoppar på vilket bidrar till snabbare acceleration och det är sjukt mycket roligare än att cykla.


Jag blev intresserad helt enkelt. Igår började jag söka runt på forum och sajter om vad man ska köpa för bräda, vad det kostar och vart det är billigast. Det visade sig att min tidigare nämnda polare hade koll på noterna efter att ha gått igenom samma stadie av längtan, förtvivlan, och otillräcklighet som alla andra som sökt runt efter fakta om det ganska nya fenomenet (nåja, 5-6 år?) longboard. 


Jag hittade en tjusig idag, 2500 spänn här i Sverige, som kostade 800 riksdaler borta i USA. Givet köp såklart. En polare ville också ha en lång bräda, så vi delar på fraktkostnaden = åkning med polare + ekonomisk hjälp = hell yeah! 


Om sisådär 2-3 veckor kommer jag hem från O-ringen i Sälen som det bär av till på lördag. Då ska vi åka in våra longboards och sen åka den 8 mil långa sträckan från Torsby till Karlstad. Det låter långt, och jag antar att "ingen/enstaka" någonsin har åkt annat än cykel, moped eller inlines där, men med tanke på att man kan stampa upp sig i ca 35 km/h med lite vilja så borde det inte bli något problem.


För att vara riktigt säker på att jag verkligen ville ha en longboard så tog jag ut min 5-6 år gamla skateboard idag och åkte ca 3 mil med den. Det var roligt, jobbigt och fick mig att längta efter långa brädor mer än jag kunde ana. Speciellt när jag träffade två polare på vägen som åkte supersnabba longboards som jag fick pröva.


Jävla massa tjat om longboards nu. Jag får be om ursäkt, men jag är exalterad. Veckans tips - köp en longboard, skit i cykeln. 




Såhär ser hon ut... Raringen som just är beställd. Jag längtar och hoppas på ett bra och skadefritt förhållande mellan oss.


Och ja, farmor/mamma/concerned people som ororar sig - jag ska åka med hjälm när jag vet att jag ska åka annat än på helt plant underlag.  

 
 
Ingen bild

andreas leandersson

14 juli 2008 22:24

tja mannnen! jag åker också longboard! kul som fan! härlig tripp jag hörde ni skulle göra! låter jobbigt och en upplevelse! prova att åka i en lååång backe också! bästa som finns! och jäkligt farligt! hehe att åka slalom är också kul! vi får åka ngn dag:D

 
Ingen bild

Wood

15 juli 2008 18:20

Jag är på att åka med dig ofta! :)

 
elin

elin

18 juli 2008 07:15

Åhå. Så du ska på 5dagars. Tävla och allt eller? Min familj försöker få mig att komma upp dit några dagar, men jag vetifan. :P

http://brah.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Wood

18 juli 2008 12:44

Tävling och allt! Tyvärr.

 
Martina

Martina

20 juli 2008 22:22

Longboard är super helt enkelt :)

http://bluesareblack.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Woodpig - 31 augusti 2009 14:08

Bibblan

Av Woodpig - 22 augusti 2009 13:33

Fokuserad och taggad inför spelning på Solliden Rock klockan 19:40. Haft en krypande känsla om att snart är det dags sen igår eftermiddag.   Brukar inte vara nervös såhär långt innan. Blir nog speciellt idag.Ska bli askul. Kom förbi vetja. ...

Av Woodpig - 25 juli 2009 23:06

Filip och Fredrik har etablerat sig något så sinnessjukt inom svensk media de senaste 9 åren, och det är väl inte så konstigt egentligen. De har skruvat hela det blyga svenska konceptet och bjudit på sig själva mer än något annat programledarpar tidi...

Av Woodpig - 23 juli 2009 19:15

John Butler, Brian Caroll och John Petrucci är alla fantastiska akustiska gitarrister som jag inspirerats mycket av. En annan musiker som verkligen rycker i min intressenerv är Andy Mckee.    Gör dig själv en tjänst och spana in hans låt Rylynn (som ...

Av Woodpig - 22 juli 2009 13:00

Min undersökning har gett resultat! Skakande 34.9 % tycker att 1973 är Sveriges bästa namn. Sören hamnade på andra plats med 20.9 % av rösterna.   Further proving my theory att svenskar super för mycket på semestern. 1973 är inget namn! Det är ett å...

Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards