Direktlänk till inlägg 31 juli 2008

Märklig lång blogg, märklig rubrik. Oh yes.

Av Woodpig - 31 juli 2008 01:39

Hallå! Förlåt, jag är en oansvarsfull jäkel som inte har nog vett i skallen att skriva ett blogginlägg då och då, men tro mig när jag med min allra allvarsammaste röst säger det här: jag har inte haft tid.


Jag har tilldelats den monstruöst "min egen tid-krävande" uppgiften att skriva en spelnyhet på Gamesquare.se om dagen för att alla andra skribenter åkt utomlands. För det första är det svårt att hitta något att skriva om mitt i sommaren när de flesta företagen hellre väntar till jul och konsument-tider för att släppa sina spel. För det andra är det svårt att komma med något eget och subjektivt att skriva om som är tillräckligt intressant för att nördar i Svea Rikes alla hörn ska orka slita sig från de största sajterna och spana in min lilla nyhetsblogg.


Föööör det tredje slog Tove, min flickvän, huvudet i stengolvet i min hall så att jag trodde att hon skulle dö. Tove dog inte. Hon fick hjärnskakning eller något och började blinka häftigt. Jag lyfte upp henne i min säng och tvingade henne att vila några dagar samtidigt som hennes familj var ute och campade. 


Vad har det att göra med min nyhetsblogg? Jo, eftersom att all min vakna och sovande tid självklart spenderas med Tove, slötittandes på TV-serien Scrubs alla 7 säsonger, har jag tvingats researcha och skriva under de 10 minuter hon borstar tänderna och gör sig i ordning för sömn. Sen har vi sovit, vaknat, ätit pannkakor som smakat lök för att någon varit för lat för att diska ur stekpannan sen kvällen innan, kollat på Scrubs igen och haft det allmänt supermysigt. 


Men, som du förstår har jag inte haft tid att skriva, ursäkta, jag skriver ju nu i alla fall. 


Nåväl, det som jag egentligen tänkt skriva idag var att jag äntligen invigt longboarden ordentligt med en runda på 4 mil tillsammans med Josef som åkte sin jungfru-tur med sin härliga nya bräda. Vi har haft roligt, testat på olika typer av åkstilar på olika typer av underlag, lärt Josef den ädla konsten att göra tricket "cross-stepping" samt förfinat mina kunskaper inom tricket i fråga.


Det har varit roligt, men jag har ont i varenda muskel i hela kroppen. Jag menar allvar. Du tänker: "Ahhh... Han har lite ont i benet för att han har pushat sig fram i fyra mil, big deal." Men jag svär vid mina ömma fötter att jag har ont i hela mitt jäkla kadaver till kropp.


Det börjar med att man åker en mil, glad i hågen, redo att försöka sig på massvis med tricks. Sen är man framme i stan och köper något att dricka, mår lite illa efter 5 kilometer med dricka i magen, börjar bli trött, trillar lite, får ont i musklerna där man trillat när man pushar osv.


Det hela är en cirkel av smärta och underbart nöje som förenas i en märklig uppfinning vid namn longboard. På uppsidorna finner vi faktumet att man känner sig fri som en fågel när man väl lärt sig. Köp en vetja. Skit i vardagen en timme om dagen och åk. Ta hjälmen på dig och låt longboarden föra dig dit den vill. Om du vill förstås. Annars kan du kolla på bingolotto eller postkodmiljonären om det är din femma.


Hade!

 
 
Ingen bild

Månen

31 juli 2008 02:35

Trevligt långt inlägg!

 
Ingen bild

Wood

31 juli 2008 02:36

Tack! Lite tramsigt bara. Sorry.

 
Ingen bild

Baloo

5 augusti 2008 14:46

Mysigt med långa inlägg :P:P
Eller? hmm

 
Vicki.

Vicki.

6 augusti 2008 22:58

Och Josef som inte ens känner igen mig när han far runt på sin bräda. Damn.

http://vfh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Woodpig - 31 augusti 2009 14:08

Bibblan

Av Woodpig - 22 augusti 2009 13:33

Fokuserad och taggad inför spelning på Solliden Rock klockan 19:40. Haft en krypande känsla om att snart är det dags sen igår eftermiddag.   Brukar inte vara nervös såhär långt innan. Blir nog speciellt idag.Ska bli askul. Kom förbi vetja. ...

Av Woodpig - 25 juli 2009 23:06

Filip och Fredrik har etablerat sig något så sinnessjukt inom svensk media de senaste 9 åren, och det är väl inte så konstigt egentligen. De har skruvat hela det blyga svenska konceptet och bjudit på sig själva mer än något annat programledarpar tidi...

Av Woodpig - 23 juli 2009 19:15

John Butler, Brian Caroll och John Petrucci är alla fantastiska akustiska gitarrister som jag inspirerats mycket av. En annan musiker som verkligen rycker i min intressenerv är Andy Mckee.    Gör dig själv en tjänst och spana in hans låt Rylynn (som ...

Av Woodpig - 22 juli 2009 13:00

Min undersökning har gett resultat! Skakande 34.9 % tycker att 1973 är Sveriges bästa namn. Sören hamnade på andra plats med 20.9 % av rösterna.   Further proving my theory att svenskar super för mycket på semestern. 1973 är inget namn! Det är ett å...

Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards