Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Woodpig - 15 maj 2008 22:05

Det är såna här barn som gett spelkulturen dåligt rykte. Hör hans andning, se hans reaktion på att hans mamma vänligt säger att det är mat...


Jag tänker ge dig fritt rum att spekulera själv kring den här videon. Själv är jag alldeles för förvirrad för att ens kunna ge en klar åsikt.

Av Woodpig - 15 maj 2008 09:58

En mardröm som drabbade mig häromnatten. Jag drömde att mina dreadlocks, en efter en, föll av huvudet och att jag fick någon sorts munkfrisyr av dreads med extrem flint mitt på huvudet. Synen var inte vacker, alls. Inte för fem öre.


Detta leder mig, mer eller mindre osökt, in på en av mina större farhågor. Min morbror har råkat ut för vad som skulle kunna beskrivas som någon sorts light-munkfrisyr. Detta innebär att han har en kal fläck mitt på huvudet. Min far och framförallt min farfar har bägge relativt tjockt hår, men jag tycks ha ärvt mycket av mitt beteendemönster samt utseende av min morbror.


Jag är helt enkelt orolig för att det helt plötsligt ska dyka upp en mindre flint mitt i dreadsen. En något löjlig farhåga, jag vet. Det finns ju så mycket annat att oroa sig för. Som faktumet att den här generationens barn säkert kommer att dö i någon naturkatastrof eller sjukdom (ja, läget är kritiskt). Men jag kan ändå inte låta bli att tjura. Jag kan helt enkelt inte acceptera faktumet att mitt hår potentiellt tänker lämna mig, det går bara inte.


Så jag frågade min kära flickvän om hon visste vad det kostar med hårsäckstransplantation. 10 000 på ett par centimeter gissningsvis, och det finns bara särskilda institut i vissa delar av landet. Det skulle i och för sig inte kännas särskilt rättvist att vandra in bland alla stackars flintoffer med huvudet fullt av dreads.


Hoho, jag fick just bilden av en lång rad flintisar i alla åldrar och kön som står och sörjer deras olycka tillsammans med mig som ändå har tillräckligt med hår för att kunna ha dreads.


Nej, nu ska här muntras upp med lite frukost. Har feber och förkylningssymptom nämligen, så jag är hemma idag och skriver färdigt FRIDA-krönikan som ska lämnas in imorgon, samt Engelska-uppgiften (om jag orkar och har lust, annars blir det inte bra ändå).


Tack för att du läste!


/Woodpig



Visst är det rent bedrövligt avtändande? Inget illa menat Oldsberg, du är en hyvens karl, men många frisyrpoäng plockar du inte. 

Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards