Alla inlägg den 28 maj 2008

Av Woodpig - 28 maj 2008 23:31

Hade min sista lektion på Hammarö Utbildnings-center idag. Avslutade hela historien med datakunskap, av alla ämnen. Kunde jag inte ha fått avsluta med gymnastik med medföljande avslutningstal eller liknande? Eller varför inte en lektion helt tillägnad mig där vi kollektivt sörjer förlusten av hela 70 dreadlocks i klassen. Istället fick jag avsluta med ett helt vanligt "hejdå, vi ses". Jag tror inte ens att klassen insåg att jag skulle försvinna. Inte alla i alla fall.


Excel skulle vi studera idag, på min sista lektion någonsin. Skriva meningslösa listor om meningslös, påhittade människor som världen aldrig kommer att se röken av. Påhittade människor som enligt en påhittad lista köpt påhittade bilar under 2004. Det är vad jag sysslade med på min sista lektion i hela mitt långa liv på Hammarö Utbildnings-center.


Är det inte förargerligt? Var är äran, tårtan, glassen, champagnen, cigarillerna, lyxbilarna och helikopterfärden till en avlägsen Jacuzzi där vänner, bekanta och god mat väntar? 


Inte via buss 621 i alla fall. Den gick raka vägen till Karlstad via hälltorp. 

Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards