Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Woodpig - 4 februari 2008 01:50

Jag läste nyss två inlägg ur min allra första blogg. Bloggen fanns på lunarstorm.se. Du vet, mobbningsmetropolen där pedofilpräster samsas med 19-åriga våldtäktsmän och 12-åriga fjoritsflickor som inget hellre gör än visar sina stackars förkrympta barnbröst i cam samtidigt som mamma lagar mat i köket och pappa läser tidningen.


Japp, där, på lunarstorm, hade jag min allra första blogg. Och vilken jävel jag var på att skriva. Nästan ett år gamla texter fullkomligt sopar banan med Woodpig.bloggagratis.se, och jag är helt chockad. Lunarstorm liksom. Visst, jag kunde inte visualisera ihop aspekter med varandra och sedan skapa en imaginär historia som den i inledningen av texten som du just nu läser (pedofilpräst, remember?), men ett rikligt vokabulär hade jag sannerligen, och textuppbyggnaden var rent mästerlig.


Det må låta som att jag sitter här och skryter, men sanningen är att jag faktiskt bara är rädd, paff och fascinerad. Kan man verkligen bli sämre på något som man utöver så ofta? Om vi prövar att backa några steg och ser helheten så ser jag hur motivationen att driva en (som den gamle Woodpig på lunarstorm hade uttryckt det) läsvärd och välplanerad blogg minskat. Drastiskt.  


På Lunarstorm fick jag ofta kommentarer. Klappar på ryggen av folk som sa att jag förändrat deras liv till det bättre o dylikt. Det sker inte här. Bara någon gång ibland om jag faktiskt lyckas få ner någon supervettig, twistad text som löser något random ungdomsproblem.


Utan vettiga, relaterbara texter, ingen respons.

Utan respons, inga vettiga, relaterbara texter.


The circle of evil is complete.

Damn you, circle of evil.


Låt oss bedja till Gud, Buddha, Shiva och Womba-Womba om samma gamla tider. 


Puss.

Av Woodpig - 4 februari 2008 00:08

Du är inte klockan du har på armen.

Du är inte pengarna du har på banken.

Du är inte bilen du kör till jobbet.

Du är inte ditt jobb.

Du är inte antalet porrfilmer du har laddat ned till din dator.

Du är inte din svindyra högskole-utbildning som du kunde fått för 100 kronor på en bokhandel.

Du är inte det mindre barnet som du brukade slå på dagis.  


Så vem fan är du?

Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards