Alla inlägg den 14 februari 2008

Av Woodpig - 14 februari 2008 22:35

Idag är det alla hjärtans dag. Alla hjärtan är inte tillfredställda, men det kommer en dag för alla hjärtan nästa år också. Samma tid, samma kanal.


Min högra bandhand Josef och jag slapp alla lektioner idag för att istället spela musik i gymnasieskolan Tingvallaskolans matsal. Mellan 11 och 1 spelade vi, och det blev uppskattat. Både av publiken och oss. Något som jag uppskattade mindre var att bära 8 olika förstärkare upp och ner för den uråldriga Tingvallaskolans förjävla trappor. Faktum är att man faktiskt var tvungen att gå uppför 4 trappor och öppna 3 tunga dörrar bara för att komma till musiksalen som låg i en annan byggnad på andra sidan vägen av matsalen.


Jag skulle inte klassa det som en av de tio mest psykiskt utmanande sakerna jag gjort i hela mitt liv. På topp tjugo hamnar det dock lätt. Där samsas det någonstans mellan "2 timmars högstadiesyslöjd varje onsdag i två år" och "att aktivt passa grannens barn gratis en hel sommarlovsdag full av nu förstörda möjligheter".


Dagen var i övrigt mycket lyckad. Jag frös på torget i väntan på Toves sista lektion i 20 minuter innan jag insåg att jag var tvungen att gå in någonstans för att inte gå samma öde till mötes som Ötzi, alpmannen. Ni vet, snubben som hittades något nedkyld i sitt 6000-åriga stadium.


Väl inne, bökandes och svettandes med instrument, pedaler och sladdar möter jag Tove som är på väg ned till torget, och vi missar bussen på minuten. Senare på dagen påpekar Tove att jag trots min mycket knapphändiga vikt på 58 kilo är den som dricker mest cola i hela världen. En eller två flaskor om dagen liksom. Detta i kombination med att det surrade lite i hjärtat på mig nyligen gör mig mycket angelägen att trappa ned. Ordentligt. Jag är för snygg för att dö. Och för ung.


Trevlig alla hjärtans dag. Imorgon är det alla katters dag.   



Av Woodpig - 14 februari 2008 00:08

Den där västen är ful, ha inte den.


- Jag ska inte... Förlåt.


De där skorna har bara bögar, ha inte de.


- Jag ska inte... Förlåt.


Vem fan har hatt nuförtiden? Ta av den.


- Förlåt...  


Vad fan är det för ful tröja? Ha inte den.


- Men vad fan vill du mig din jävel? Jag ser väl ut precis som jag vill?


Vad fan sa du?





Fuck you, I won't do what you tell me.






Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards