Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Woodpig - 8 februari 2008 14:42

Det är fredag igen. Fredag eftermiddag till råga på allt.


Alla vet vi vad fredag innebär. Två dagars evig ledighet innan det blir måndag igen att fylla med vad man än vill som kan tänkas höja livskvalitéten en aning. Jag skulle rent teoretiskt kunna plocka på mig folks plånböcker på stan, ta en buss till Göteborg och vidare mot Tyskland med båt. Väl i Tyskland liftar jag ner till Berlin och super mig redlös på en bar för äldre homosexuella män och vaknar upp på någon stackars bortglömd förort kallad Dürztburghagen.   


Eller varför inte sätta igång World of Warcraft och inte sluta spela förns socialen kommer och burar in mig iklädd endast tvångströja och haklapp?


Nej, helgen ska spenderas så mycket som det är mänskligt möjligt utan att räknas som förföljelse med Tove. Spiderman-glass ska ätas, för att omslaget på kartongen är så coolt. "Get blue" liksom, vem kan motså något sådant? 


För övrigt ska vi nog bara lata oss. Det behöver jag verkligen just nu. Jobbat övertid som någon slags döende slav med att hinna färdigt allt som ska vara klart innan min arbetsplatsförlagda utbildning, och då får man faktiskt unna sig en spiderman-glass och lite latmaskeri.


Vill bara lägga till att jag antagligen kom med Sveriges absolut sannaste kommentar häromdagen. Jag och min gode kamrat Jakob befann oss på Karlstad torg samtidigt som det haglade, snöade, blåste och regnade på samma gång. Det var då jag sa det... Något uppenbarade sig inom mitt kranium och orden löpte utmed min hjärnbark ner till gommen och ut genom tungan:


"Det är inte hattväder idag".   


Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards