Alla inlägg den 30 mars 2008

Av Woodpig - 30 mars 2008 23:27

Ni som följt den här bloggen vet att jag länge varit intresserad av att skaffa dreads. Nu är det dags antar jag, för 3 tussar pryder just nu mitt huvud i väntan på fler. Håret är långt nog, det är snart sommar och det känns helt enkelt rätt.


Ett infall på natten till torsdagen fick mig att helt plötsligt greppa min mycket tajta stålkam och kamma en rejäl tuss hår bakåt så att en hård tuss bildades. 40 minuter senare ägde jag min första dreadlock, och trots att den i stort sett var oförstörbar så vaktade jag den med mitt liv. Igår gjorde Tove två stycken i nacken på mig, och imorgon ska vi förmodligen gå lös på ännu mer hår.


Det finns extremt många sätt att göra dreadlocks på, och min historia kommer förmodligen att bli en ganska smärtsam men rolig sådan. Idag duschade jag till exempel med diskmedel för att torka ut håret så att det lättare skulle tussas ihop. Att stå där i duschen med en flaska Yes Citrondisk med varningsetiketter där det klart och tydligt står "Undvik direkt kontakt med huden" eller någon form av illustration som visar vad som händer om man får något i ögonen med den uppenbara vetskapen om att det här kommer att göra förjävla ont är en grej i sig, men att faktiskt hälla det över sig och blunda för glatta livet är ett minne som jag faktiskt uppskattar.


Såhär i efterhand så svider det och kliar i huden, men håret är totalt fritt från all möjlig fett, och det var den effekten jag letade efter. Ett skonsammare alternativ hade varit att köpa en flaska saltvattenspray vilket jag ska göra imorgon.


Vi får se hur det går med min frisyr. Om allt skiter sig så är det ju bara hår trots allt.


I övrigt stör det här med sommartid mig. Det är svårt att somna tidigt. Klockan är egentligen bara halv 12, men tack vare sommartid så är den halv 1. Det är en svår vanesak för mig det där, men man får ju gå upp en timme senare vilket är en klar fördel.



Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards