Alla inlägg den 6 oktober 2007

Av Woodpig - 6 oktober 2007 15:20

Halo 3 släpps samtidigt som Super Mario Galaxy och Playstation krossar dessa båda med spelet... Ehm... Med spelet... Nej. Faktum är att Sony inte alls har något att komma med i den här striden. Istället försämrar de PS3 och säljer den billigare.


Om det nu var tvunget att ske, varför inte helt enkelt lansera den här billigare modellen från första början? Innan konsumenterna hunnit köpa Wii eller 360. För nog känns det som att varenda gamer i hela världen redan haft störtkul med 360 eller Wii i ett år nu.


Inte nog med att Playstation 3 är dyrare än konkurrenterna, den har ju i stort sett ingen riktig storsäljare. Visst, Ratchet And Clank ser roligt ut men tanken på att en riktig 360-fan kommer att kasta ut sitt Halo 3 på blocket för att snabbt som attan inhandla Ratchet And Clank känns inte fullt trovärdig.


Jag förstår att folk vill ha PS3. De vill ha konsollen med starkast grafiska kompetens. Det de inte har tänkt på är att PS3 håller på att dra en Dreamcast och försvinna ur leken ändå, för inte fasen är det bäst grafik folk vill ha idag?


Zelda till Wii var ett av de mäktigaste spelen jag någonsin spelat. Den sortens grafik kunde jag ha fått på min Gamecube. Men om det dög då, varför skulle det inte duga idag? Om 10 år kommer PS3 att vara föråldrad, men grafiken kommer ju inte att vara sämre på konsollen ändå? Det är bara när man börjar jämföra som man blir besviken.


Gå på spelen istället för den grafiska kapaciteten så kommer du att bli nöjd. Det har jag gjort hela mitt liv och nog tusan är jag en mätt och glad gamer.

Av Woodpig - 6 oktober 2007 02:10

Efter en del snurriga album från Foo Fighters kunde jag inte annat än vara lite orolig när jag sprang ned till skivbutiken för att införskaffa mitt egna exemplar av deras nya platta, "Echoes, Silence, Patience and grace". När jag plockat på mig ett stycke vrålrock och skulle betala i kassan tittar expediten på mig lite lurt och rycker albumet ur händerna på mig.


- "Den här får du inte köpa förns imorn."  säger hon och lägger undan det lilla fodralet under disken där jag aldrig kan nå det. Efter noga övervägande om huruvida jag skulle öva strypteknik på expediten eller åka hem och knycka albumet via internet gick jag ut ur affären, tomhänt.


En halvtimme senare lyssnar jag på "The Pretender" igen, och helvetepjexa vad bra den är... Inte blir det sämre av att genispåret "Let it die" tar vid precis efteråt med mjuk inledning och stenhård avslutning.


Grunge blandas med ballader i årets härligaste mix och jag älskar. Älskar de hårda snabba trummorna, den enkla gitarren, Grohl's röst och faktumet att pojkarna är så oerhört skäggiga.


Spring till din lokala skivbutik och köp, det är ett råd som du inte kommer att ångra att du lydde.  



Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards