Alla inlägg den 18 oktober 2007

Av Woodpig - 18 oktober 2007 20:22

Pillade lite med bilden i ett tidigare blogginlägg och den ser nu ut såhär:



Helt klart mer mättnad än den förra , något grådaskiga versionen av skissen.


Hoppas att ni gillar den.

Av Woodpig - 18 oktober 2007 19:52

Det tjatas mycket i diverse kampanjer om att lumpen är alldeles för inriktad på killar och att tjejer knappast får någon chans att utilda sig till soldat. Det finns en simpel anledning till detta. Tjejer utvecklar genetiskt sett endast hälften så starka muskelbildningar som killar på överkroppen. Att skicka en tjej till lumpen gör att jämföra med att bygga en bro med ett svagare virke med flit. Bli nu inte arga tjejer, det kommer förklaringar på allt.   


Tjejer och killar får göra samma fysiska övningar i lumpen. För tjejer är detta alltså dubbelt så ansträngande med tanke på att de endast är hälften så starka på överkroppen. När man i slutändan hamnar i en riktig krigssituation får männen vänta på kvinnorna som helt enkelt inte orkar lika mycket.


Så snälla Gudrun Schyman. Lämna feminismen utanför områden som du inte förstår dig på. Visst är det viktigt att tjejer och killar ska ha samma lön, samma betyg och samma rättigheter, men när det går så långt som att man ska sätta in kvinnorna i krig, då är det dags att säga ifrån. Det kan aldrig vara gentiskt rättvist, så är vi skapade och så förblir vi. Den dagen då mänskligheten är såpass utvecklad att män och kvinnor har exakt samma muskelmassa kan vi diskutera igen.   

Av Woodpig - 18 oktober 2007 19:20

Ibland när jag har en ledig kväll och kreativiteten är på topp känner jag för att rita, skissa ner något. Igår var en sådan kväll men då alla mina hyvens pennor är borttappade fick en totalt värdelös skolpenna (en såndär orange struntsak) göra jobbet. Resultatet blev rätt så ok men med en schysst penna kan man göra underverk vilket ni kommer att få se lite senare.



Såhär grå blev skissen. Tyvärr funkar inte scannern så ett vanligt kort fick duga. Som ni ser hade bilden mått bra av lite mättnad i form av en något tyngre penna rent mörkermässigt. Just den här skissen föreställer faktiskt en tjej som jag känner på riktigt och om du vill ha en bild av dig själv så är det bara att ta ett snyggt, lite extremt (inget vanligt trams) kort på dig själv och skicka på msn så ska jag se vad jag kan göra.


En annan bild som jag har ritat är den här:


 


Som ni ser kan schyssta pennor göra underverk. Den här bilden är målad i bläck och föreställer Jack Sparrow, fast på ett skojigare sätt. Tog ca 3 timmar att färdigställa och håret tog livet av den stackars utmärglade bläckpennan.


Min absolut första seriösa bild tog mig lite mer än 7 timmar att göra, och fotot blev inte ens skarpt. Se den här nedan:



Jag är lite missnöjd med vissa delar men håll i åtanke att den är ritad med vanlig skolblyerts och att det var min första bild. Täcker ett helt A4.


Sådär: Det var ett pyttelitet urval av mina små skisser, om så önskas kommer jag att lägga upp några fler bilder inom en snar framtid när jag färdigställt lite nytt material.


Tack för din tid och kommentar.


/Wood

  

Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards