Alla inlägg den 7 januari 2008

Av Woodpig - 7 januari 2008 22:29

Har en polare som ska skaffa en liten kattunge sedan hans gamla trotjänarmisse gick bort för några veckor sedan. Ut med det gamla och in med det nya är den väldigt okristliga definitionen av ämbetet i fråga, så vi väljer helt enkelt att skippa alla metaforer och gratulerar istället familjen Ljungström som ska få en ny familjemedlem.


Ordkännare som jag är kan jag såklart inte hålla näsan ur blötan utan väljer genast att ge mig in i kampen om vad kattfan (alternativt kissemissen) ska heta.


Mina förslag hitills är följande:


* Strumpful

* Breakdance

* Hip-Hopper

* Tjocksmock

* Döden

* Ölkorv

* Julkorv

* Pitepalt

* Parasit

* Stark senap

* Fruitfreak

* Sömnig

* Skrevet

* Fotsvamp

* Johan

* Hunden

* Julost

* Skjut mig

* Söt

* Red Hot Chili Peppers


Gillar du något av dessa förslag extra mycket, eller vill du rent av komma med ett eget förslag? Gör din röst hörd i kommentarsrutan, för en liten katts skull!

Av Woodpig - 7 januari 2008 19:28

Jag vet, jag blir själv grinig när jag äntligen kommer hem till datamyset för att läsa de bloggar jag regelbundet tittar in på bara för att märka att de lata jävlarna inte uppdaterat.


När man som jag har en blogg där i snitt 50 pers per dag kikar in regelbundet finns en viss underliggande press. Texterna måste komma ofta, och de måste vara kvalitativa. Det man ofta glömmer är att det faktiskt finns en människa bakom all text. En alldeles ensam människa med alldeles vanliga mänskliga behov.


Jag har haft lite att ta itu med såhär i säsongsstarten. Inte minst Gamesquare.se som faktiskt misslyckades med lanseringen den 1/1 och nu satsar på full lansering inom kort. En liten demovariant av hemsidan hittar du här - http://www.GameSquare.se. Förutom själva hemsidan har jag jobbat lite på en blogg som kommer att handla främst om hårdvarumedia och spel - http://Oskar.GameSquare.se. Spana gärna in och kolla om detta är något för er.


För övrigt har det varit en mycket intressant första dag i skolan. Jag har förmodligen aldrig varit så social som idag, och detta trots faktumet att jag bara fick mig en halvtimmes sömn i natt. Och när vi ändå är inne på intressanta dagar kan jag passa på att nämna hur intressant min gode vän Liljans dag varit.


Liljan har idag:


* Under smiskhot av mig frågat skolsystern om ett enormt antal kondomer. Han fick "bara" 10 stycken (vilket dock är väldigt mycket för att vara gratis).


* Under stryphot av mig gått fram (med mycket ängsliga steg) till en söt flicka i biblioteket och sträckt henne en lapp där det stod följande: "Du ser trevlig ut." Flickan blev förvånad, och sen kom ett litet smil på läpparna. Då var Liljan ungefär 500 meter bort redan. Jag har nog aldrig känt mig så himmelskt gudaond men ändå änglagod som då.


* Under icke-verbalt hot av mig lyssnat på diverse underbara planer för morgondagen. Eller vad sägs om att ropa "Jag vill ligga med Alice Baa!" i en fullsatt skolbuss på morgonen? Det är inte utan att man längtar lite tills imorgon.




Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards