Alla inlägg den 25 januari 2008

Av Woodpig - 25 januari 2008 17:01

Jag vet inte vad som hänt med mig... Antingen så har jag fått en semi-psykopatisk sjukdom, eller så har jag just blivit av med en.


Filmen "Jersey Girl" gick på TV för några dagar sedan. Jag glor absolut aldrig på tv egentligen, men för Jersey Girl fastnade jag direkt. Det är något med Ben Afflecks suveräna egenskaper vad gäller att agera farsa på vita duken som alltid gör att jag fastnar.  


Egentligen är det hela rätt löjligt. Jag skulle aldrig någonsin uppskatta en sådan här film egentligen. Den klisché-artade überförutsägbara storyn är något som skulle kunna sänka filmens medel till vilken annan feel-good-rulle som helst, men nu är det inte så, och jag förstår absolut ingenting.


Det är ju faktiskt ren och skär styggelse, i alla fall i min bok, att sitta och må gott åt hur fadern i slutet av filmen hinner till dotterns föreställning. Inte nog med det, fadern kommer till och med in på scenen och börjar sjunga tillsammans med henne, och dottern ler åt honom med blänkande ögon innan hon kramar honom och säger att hon älskar honom.


Hade det varit under normala förhållanden så hade jag rynkat näsan åt den mediära överskottslyckan, men det är ändå något i mig som gör att jag faktiskt bryr mig. Något som gör att jag faktiskt är nära på att börja gråta säkert 3-4 gånger filmen igenom. Kanske håller jag faktiskt på att bli sentimental? Jag börjar ju trots allt bygga en stadig hög med år bakom mig. Hela 16 stycken. 


Jag ska bannemig börja be ongjävlarna att tilltala mig som "farbror".


Av Woodpig - 25 januari 2008 16:20

Skaparen av Microsoft, Bill Gates utnämndes häromdagen till hedersdoktor vid ett stort universitet i USA. Detta efter att han lovat att ägna i stort sett hela sin enorma förmögenhet till att lösa svält och sjukdomsproblem i tredje världen (Afrika m.m) Faktum är att hela hans familj faktiskt ska flytta dit för att själva se till att pengarna hamnar rätt. 

  

Snacka om att herr Gates är kungen. Donald Trump å andra sidan, en annan miljardär, är trist, envis, käkar svindyrt käk och skulle aldrig så mycket som gå en meter ifrån sitt fina imperium.


Nej, Bill Gates är kungen i stugan. Hela veckan lång.


 


Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards