Alla inlägg den 21 januari 2008

Av Woodpig - 21 januari 2008 00:21

Jag har fått en klasskamrat att sluta snusa. Bara tanken på detta gör mig stolt och nöjd över min existens.


Hur många kan räcka upp handen och säga att de är stolta över sin egen existens, och att de har gjort något bra med sin tid här i livet?

För det är väl det allt handlar om?

Att göra något förbannat värdigt av tiden man är här.

För vi ska alla en gång dö.


Jag hoppas att jag på min dödsbädd kan le, och säga att jag inte ångrar någonting här i livet.

Att jag inte lät något högstadieäckel bestämma vem jag skulle vara.

Att jag inte lät stora företag bestämma vilka kläder jag skulle ha på mig.

Att jag inte lät någon bestämma vad jag tycker är roligt.

Att jag fick vara mig själv fullt ut, och att jag gjorde något gott av tiden här.


Hemläxa: Inse vem du är och gör det bästa av dig själv. Imorn vill jag att du säger "hej, hur mår du?" till någon som ser ensam ut i klassrummet, på jobbet, eller allmänt på stan.


Kan du göra det för mig?   

  

Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards