Direktlänk till inlägg 19 oktober 2007

Insomnia säljes, sömn ingår ej

Av Woodpig - 19 oktober 2007 01:25

Idag (läs: igår) vaknade jag klockan 14:07. Det är inte en hälsosam eller normal tid att vakna utan en följd av att jag satt där jag sitter just nu alldeles för länge natten innan, lite som jag gör nu faktiskt.


Man sitter uppe för länge. Man vet när för länge är för länge, men det finns egentligen inga tydliga gränser, så man sitter här till 12, inser att man suttit uppe lite för länge och lägger sig. Nästa kväll gör man samma sak och märker att man faktiskt inte alls var tröttare än vanligt i skolan. Kvällen efter det har man vant sig vid att somna klockan 12 och råkar sitta uppe till 12:30. "Hoppsan, nu har jag visst suttit lite för länge" tänker man innan man stänger av datorn, för att nästa dag upptäcka att man inte är trött idag heller.


Såhär fortsätter det, och klockan är i skrivande stund snart 2 på natten. Att föräldrar skriker att man ska stänga av datorjäveln är inget motiverande alternativ till att sluta med detta beroende, så vad gör man?


Det är jag och 3 andra på min kontaktlista som har detta "problemet". Vi är de mest extrema, de som har sämst självbehärskning. Nu loggade en ut. Nu är vi bara 2. Jag ska gå precis efter den här bloggen, då blir den sista ensam. Kommer han också att gå? Kommer han att sitta uppe hela natten? Har du tänkt så någon gång? Att människor gör saker just nu, i andra hus i andra städer i andra länder. Just nu i Japan arbetar kostymklädda japaner på sina enorma kontor. En chef kommer in och säger åt en av sin anställda att springa över gatan och hämta en kaffe och en tamagotchi åt honom. Samtidigt jobbar Ewa natt på en vårdcentral i Danmark där hon just nu klipper av en infekterad nagel på en gubbe som tydligen har ondare än den lilla pojken som blivit knivhuggen och ligger i korridoren utanför och jämrar sig.


Livet är bra konstigt. Eller snarare livena. Heter den ens livena i plural? är det inte underligt att man alltid pratar om sig själv och aldrig om helheten? Aldrig om alla andra... Det är sannerligen en egoistisk värld vi lever i.


Mats mamma vad mycket klockan är nu! 4 minuter i 2 i skrivande stund, dags att sova till högsta grad alltså...


God natt. Eller tja, ni läser ju detta imorn bitti eller imorn eftermiddag, alltså NU typ. Fast sen. Typ...  

 
 
Ingen bild

,.

19 oktober 2007 17:05

Du är en riktig nattko ! ., men ja börja bli bättre nu:) , inte efter ett:D , duktig flicka

 
Ingen bild

pontiak

19 oktober 2007 19:52

seriöst jag är astrött vid nio och då somnanr jag framför tv:n om inte annat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Woodpig - 31 augusti 2009 14:08

Bibblan

Av Woodpig - 22 augusti 2009 13:33

Fokuserad och taggad inför spelning på Solliden Rock klockan 19:40. Haft en krypande känsla om att snart är det dags sen igår eftermiddag.   Brukar inte vara nervös såhär långt innan. Blir nog speciellt idag.Ska bli askul. Kom förbi vetja. ...

Av Woodpig - 25 juli 2009 23:06

Filip och Fredrik har etablerat sig något så sinnessjukt inom svensk media de senaste 9 åren, och det är väl inte så konstigt egentligen. De har skruvat hela det blyga svenska konceptet och bjudit på sig själva mer än något annat programledarpar tidi...

Av Woodpig - 23 juli 2009 19:15

John Butler, Brian Caroll och John Petrucci är alla fantastiska akustiska gitarrister som jag inspirerats mycket av. En annan musiker som verkligen rycker i min intressenerv är Andy Mckee.    Gör dig själv en tjänst och spana in hans låt Rylynn (som ...

Av Woodpig - 22 juli 2009 13:00

Min undersökning har gett resultat! Skakande 34.9 % tycker att 1973 är Sveriges bästa namn. Sören hamnade på andra plats med 20.9 % av rösterna.   Further proving my theory att svenskar super för mycket på semestern. 1973 är inget namn! Det är ett å...

Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards