Alla inlägg den 26 december 2007

Av Woodpig - 26 december 2007 17:31

Nämnde min nya datamus i några inlägg tillbaks. Microsofts nya Sidewinder-modell, present av brorsan. Tänkte passa på att dra till med några första intryck av den.


Kvalité, rakt igenom, seriöst. Det här är en mus gjord för att förgöra, förstöra och förinta allt tänkbart motstånd, och den riktigt lyser av ondska. Med scrollhjul i härligt köttig metall känner jag mig obeskrivligt cool när jag sitter och håller i den bastanta klumpen hårdplast, som om jag när som helst skulle kunna spränga någon stackars missplacerad tantfarbror på den lilla ängen utanför källarfönstret med bara ett knapptryck.  


Ja, den är sannerligen cool Sidewinder'n. På ovansidan sitter tre små knappar med vilka man kan välja hur snabbt musen ska flytta sig på skärmen. Antal dpi i sekunden visas på den lilla Lcd-displayen på vänster sida, och allt känns så väl uttänkt att jag känner mig lika fascinerad varje gång jag varit ifrån datorn längre än ett dygn.


Värt att nämnas är att jag med ett knapptryck får tillgång till ett coolt menysystem med vilket jag kan se vilka program som är igång och vad som sker vart, allt på samma gång. 


Microsoft Sidewinder är en bra råtta helt enkelt. Den bästa jag haft nöjet att testa, och jag har inte ens hunnit spela med den än.



Råtta i världsklass med medföljande vikter som man själv stoppar in för maximal individuell prestanda. Woodpig gillar, helt klart.

Av Woodpig - 26 december 2007 14:19

Jag fick följande i julklapp i år:


* En iMac, 24 tums-modellen


* En Gibson Les Paul 


* En 82 tums HD-TV


* En sony HD-projektor


* Playstation 3


* Xbox 360 Elite


* 2 slavar


* Postorderfru från Vitryssland


* Grava kommun


* Mindre afrikanskt land


* 250 baslektioner med Flea samt nyss nämndes Fender-bas


* Kurt Cobain's kranium



Nästa år vill jag ha ännu dyrare grejer. Jag är en bortskämd 5-åring, ge mig allt jag pekar på.  

Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards