Alla inlägg den 27 november 2007

Av Woodpig - 27 november 2007 19:11

Någon som kommer ihåg mitt blogginlägg om Gorillaz nya album D-sides? Bra!


Skivan som börjar hur bra som helst med Hong Kong, Rockit och Honkongatong blir en enorm besvikelse när resten av skivan visar sig vara remixade låtar från tidigare album. Gorillaz som aldrig har gått att sätta i något fack placeras nu i Discomusik och jag vill bara hänga mig... Hur gick det så snett? Dög inte original-låtarna?   


Jag vet nu att Gorillaz endast är ännu ett av världens ofantligt många kommersiella struntband. Det är hur lätt som helst att sätta sig och pilla lite med redan existerande låtar och sedan sälja de dyrt, men inte trodde jag att Gorillaz var i sådant behov av pengar att de offrar hela sitt anséende som det legendariska band de blivit?


En låt har det lagts ner mycket jobb på. Feel Good Inc i remixformat är faktiskt riktigt härlig att lyssna på och den genomsyras av kvalitét från början till slut. Något som tyvärr inte går att säga om de andra remixade låtarna.


Jag hoppas verkligen inte att nästa album kommer att bli en likvärdig besvikelse, för jag kommer inte att förlåta två gånger i rad.  

Av Woodpig - 27 november 2007 14:34

I den lilla förorten Skåre bor Oskar tillsammans med sin familj. Oskar bor i källaren, familjen bor två våningar ovanför. Familjen samlas vid middagen, för övrigt ser inte Oskar sin familj särskilt mycket. Ibland stöter han på någon strövande familjemedlem i köket eller möjligtvis i TV-rummet som händelsevis ligger på samma våning som Oskars källare.


Oskar är smal, spenslig. Innan Oskar har ätit frukost framstår självaste Gollum som lite småmullig i indirekt jämförelse. Så spenslig är Oskar, för han har varit sjuk hela sommaren och hösten och kommer troligtvis aldrig någonsin bli helt frisk. Kanske kommer han att dö i denna eviga sjukdom? Kanske kommer han en dag mirakulöst att vakna upp frisk som en nötkärna?


På gymnastiken i skolan kan inte Oskar vara med, han är för sjuk. Om han inte följer det tant-tempo som Gud har tvingat honom till får han feberyrningar och ligger och hostar som en vettvilling.


En dag klättrade Oskar upp i en basketkorg för att se gympalektionen från ett lite bättre perspektiv. Den krullhåriga och småknubbiga gympaläraren kallade Oskar för Nicke Nyfiken. Det tyckte klassen var roligt.


Oskar är hemma idag, det är tisdag eftermiddag. Igår hann han vara i skolan i ungefär 5 minuter. Här följer en rekreation.


Läraren Michael står och pratar om hur man kan lära sig effektivare och ska just skriva färdigt punkt 9 när Oskar räcker upp handen.


Michael: Ja, Oskar?

Oskar: Jag måste nog spy.

Michael: Jag ser det, du är ju alldeles kritvit.


Oskar reser på sig.


Michael: Har du mått dåligt under helgen?

Oskar: Inte ett dugg.

Michael: Krya på dig.

Oskar: MMhmfff...


    

Av Woodpig - 27 november 2007 00:03

Har inte bloggat på ett par dagar, något som ni får ha överseende med då jag helt enkelt saknat ork och motivation. Nu har jag dock en hel del att skriva om så räkna med någon slags kompensation för avbrottet!  


Spelningen gick kanon. I runda slängar 80 pers kom till den lilla lokalen och lyssnade, klappade, skrek, busvisslade och mådde allänt gott. Det var beroendeframkallande trevligt att sitta uppe på scenen tillsammans med polarna och gitarren, och sammanfattningsvis känns det som en väldigt lyckad afton. 


På torsdag den här veckan ska jag och min gode vän Josef gå och kika på Jonas Gardell. Det ska bli helt vansinnigt roligt att se vad Gardell kan hitta på den här gången, minst sagt. 


Kort blogg idag för övrigt, tiden är sen och jag behöver sömn. Kika in med jämna mellanrum så ses vi snart igen.


Presentation

Omröstning

Vilket är Sveriges bästa namn?
 Henke
 Lars-åke
 Linni
 Sören
 1973

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards